Emocje
Emocje towarzyszą nam codziennie. Jako dorośli jesteśmy w stanie je kontrolować i przeżywać w sposób akceptowalny społecznie.
Pomyślałam, że warto nauczyć dzieci mówić o uczuciach i emocjach, które przeżywają na codzień w przedszkolu.
Stworzyłam tablicę, na której mamy wyróżnione podstawowe emocje.
Mamy ustalone kolory – i co symbolizują.
Codziennie rano będę pytała się dzieci w jakim humorze przyszły do przedszkola. Każde dziecko pod swoim imieniem przyczepi adekwatne odczucie.
Po zajęciach dydaktycznych oraz po zabawie dowolnej, również będziemy wspólnie mówić jak nam mija dzień.
Uczymy empatii, zrozumienia drugiej osoby.
Dzieci przez cały dzień widzą tabelę.
Będą mogły zareagować opiekuńczo do dziecka, które ma np 3 karteczki niebieskie pod swoim imieniem, co oznacza, że jest smutny i nie ma nastroju.


