Menu

Wszystko rośnie

Część I 

Rozmawiamy z dzieckiem o wiosennych kwiatach, jak wyglądają, z jakich części składa się kwiat, czy dziecko wie, jak rosną kwiaty i od czego zależy ich wzrost. Jeśli mamy w domu, np. tulipany pozwalamy dziecku powąchać, dotknąć. Następnie kierujemy rozmowę na krokusy (pokazujemy obrazek), uzupełniamy wiedzę dziecka o ciekawostki, np. Odmiana krokusa (szafran spiski) rosnącego w górach jest pod ochroną i nie wolno go zrywać. Inne gatunki krokusów można uprawiać w ogródkach. Najczęściej spotyka się krokusy o płatkach fioletowych, pomarańczowych i białych. Przechodzimy do ćwiczeń str.24. Pokazujemy i wyjaśniamy etapy wzrostu krokusa. Dziecko zaznacza kropkami kolejne etapy. Sprawdzamy i omawiamy poprawność wykonania zadania ( dopiero jak dziecko skończy). Nie ingerujemy w pracę dziecka, dajemy mu czas na zastanowienie się, nawet jeśli popełnia błąd. Drugim ćwiczeniem jest pokolorowanie krokusów wg.wzoru. Zwracamy uwagę na dobór kolorów i dokładność starając się zachęcić do pracy, a nie zmuszać. Jeśli dziecko skarży się na ból ręki, przerywamy rysowanie, rozluźniamy ręce, odkładamy dokończenie pracy na później.

Część II

Rozmawiamy o motylach. Jak wyglądają, (można pokazać ilustracje w książkach lub skorzystać z internetu), pytamy skąd się biorą motyle i jak motyl wyglądał wcześniej ( można pokazać ilustracje różnych gąsienic). Proponujemy wykonanie gąsienicy (karta pracy nr 21 z teczki). Jeśli ktoś nie odebrał podręczników z Przedszkola można skorzystać z poniższego wzoru lub ulepić gąsienicę z plasteliny. Miłego dnia.