Menu

Na polu

Dzień dobry. Jest 25 dzień marca – środa.
Przypominam, że w przedszkolu są do odebrania: książka, karty pracy część 4 oraz część 5 a także teczka z materiałami do zabaw plastycznych wszystko włożyłam do dużej teczki ).
Dziś jest Międzynarodowy Dzień Gofra
Dzień Gofrów wywodzi się ze Skandynawii, mieszkańcy tego regionu mają wręcz obsesję na temat tych słodkości. Same gofry znane były już w średniowieczu i mimo upływu setek lat, nadal trudno się im oprzeć… Mało kto wie, że gofry narodziły się w belgijskim Liege już w XVIII wieku. Przepis na gofry wymyślił tamtejszy szef kuchni jednego z biskupów, któremu znudziły się inne łakocie. Wtedy je wymyślono, jednak największą sławę otrzymały dzięki Wystawie Światowej, która w 1958 roku zawitała do Brukseli. Od tego czasu oczy całego cukierniczego świata były skierowane właśnie na nie.
Ciasto na gofry to nic innego jak podrasowane ciasto naleśnikowe. Oprócz jajek, mleka i mąki w dowolnych proporcjach powinno się dodać także cukier puder, trochę oleju ( roztopione masło )i cukier wanilinowy. Jeżeli ktoś nie ma gofrownicy, można je smażyć na patelni.
A teraz zadania na dziś:
Pierwsze zadanie: zadzwońcie do babci i dziadka i zapytajcie: jak się czują, poopowiadajcie co Wy robicie, zaśpiewajcie piosenkę itd.
Drugie zadanie: gimnastyka przy piosence: „Kukułka” tekst piosenki: Jacek Hilchen, muzyka: tradycyjna melodia niemiecka (przypominam słowa )
Kuku-kuku
Precz, zimo zła
Już bociek leci
Cieszą się dzieci
Wiosna, wiosna
Idzie przez świat

Kuku-kuku
Już kwitnie sad
W gałązkach drzewa
Już ptaszek śpiewa
Wiosna, wiosna
Idzie przez świat

Kuku-kuku
Już ciepły wiatr
Zatańczmy wkoło
Bo nam wesoło
Wiosna, wiosna
Idzie przez świat

Trzecie zadanie: rozwiążcie zagadki Iwony Fabiszewskiej:
Rosną tu ziemniaki,
rośnie tu też zboże.
Mała szara myszka
najeść się tu może. (pole)
Układanie definicji słowa pole. R (Rodzic) pyta dziecko: Co według Ciebie znaczy słowo pole? Jak inaczej nazwałbyś to miejsce? Zapisuje propozycje dziecka w zeszycie-dzienniku pod hasłem Wymyślanki-nazywanki (tworzenie nowych słów-wymyślonych przez dziecko). R wyjaśnia, że pole jest terenem, na którym żyją różne zwierzęta: ssaki, ptaki, owady.
Mieszka pod ziemią
i kopie tunele.
Rolnicy go nie lubią,
bo szkód robi wiele. (kret)
Szara, z długim ogonkiem,
w małej norce mieszka.
Z kotem bawi się w berka,
taka z niej mała śmieszka. (mysz)
Czerwone nogi, czerwony dziób,
po polu kroczy, bo myszek tu w bród. (bocian)
Ma skoki, słuchy i ogon króciutki.
Skacze po polu, jest bardzo cichutki. (zając)
Nad polem wysoko głos jego rozbrzmiewa.
O nadchodzącej wiośnie pierwszy piosenki śpiewa. (skowronek)
Ma muszlę na grzbiecie i śmieszne małe rogi.
Dzieci go pytają: Chcesz sera na pierogi? (ślimak)
Na czerwonym płaszczyku
czarne kropki ma.
Mszyce z liści zjada.
Czy ktoś z was ją zna? (biedronka)
Mysz zamieszkuje pola, łąki i lasy. Gromadzi zapasy pokarmu. Zimą przebywa w stogach siana lub w stodołach. Chętnie również wprowadza się do domów ludzi. Wiosną przenosi się na pola uprawne. Wyrządza szkody w plonach. Kopie płytkie, ale dość długie nory. Jest wszystkożerna. Żywi się m.in. nasionami traw, zbóż, owadami.
Kret mieszka pod ziemią, gdzie buduje gniazdo z mchu i trawy. Obok gniazda organizuje sobie spiżarnię, w której gromadzi pożywienie, np. dżdżownice. To jego zapasy na zimę. Nie zapada w sen zimowy. Żyje samotnie. Ma silne łapy i mocne pazury, dzięki czemu może budować długie, podziemne tunele. Niszczy wtedy korzenie roślin. Ziemię wypycha na zewnątrz, tworząc kopce. Na powierzchni ziemi porusza się niezgrabnie. Rzadko się tu pojawia. Żywi się m.in. robakami, dżdżownicami, owadami. Niszczy rośliny.
Skowronek najbardziej lubi przebywać na polach, łąkach i pastwiskach. W lutym, kiedy jeszcze ptasie koncerty są rzadko słyszalne, głos skowronka rozbrzmiewa już nad polami. Śpiewa najczęściej w czasie lotu. Jego głos jest bardzo przyjemny dla ludzkiego ucha.
Zabawa taneczna:

https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY

Karta pracy cz.4, nr 12
Dziękuję za dzisiejsze spotkanie. Życzę miłego dnia.